Alternative flash content

Requirements

Pasek przesuwany

  • Jan Paweł II
  • 1940
  • image
  • image
  • projekt1
  • Nasz Partner
  • projekt unijny
  • Szlachetna paczka
  • Bezpieczna szkoła
  • projekt2
  • Rodzina szkół im. Jana Pawła II
  • image

Licznik odwiedzin

011723684
Dzisiaj
Wczoraj
Ten tydzień
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Od początku
2589
9347
60357
11592427
76078
248648
11723684

Aktualności

Wolontariusze EuroWeek w naszej szkole

Wolontariusze Fundacji EuroWeek z Indonezji i Peru w naszej szkole.

O uczniach biorących udział w warsztatach EuroWeek pisaliśmy niejednokrotnie, ale o wolontariuszach z Fundacji EuroWeek, którzy prowadzili warsztaty w naszej szkole napiszemy po raz pierwszy...
6 stycznia br. z okolic Bystrzycy Kłodzkiej przyjechali do nas pochodzący z Indonezji Nurseto Dwi Nugroho oraz Poul Deyvis Flores Manuyama z Peru. Przez dwa dni prowadzili zajęcia dla uczniów w naszej szkole.


Warsztaty z wolontariuszami dla klas VIII rozpoczęły się we wtorek, zgodnie z wcześniej ustalonym harmonogramem. Dodatkowo zajęcia odbyły się także w klasie Ic. W późnych godzinach popołudniowych uczniowie mieli możliwość uczestniczyć w spotkaniu, podczas którego to oni, z pomocą nauczycieli, zapewnili rozrywkę naszym gościom. Był drużynowy Kahoot! o Polsce, Indonezji i Peru, kalambury i pizza. Następnego dnia w zajęciach z wolontariuszami uczestniczyli uczniowie klas VII. Później nasi goście spotkali się z uczniami klasy IIIc oraz Id. Zarówno w starszych klasach, jak i tych młodszych, zajęcia zaczynały się krótką autoprezentacją oraz energetyzującą formą zabawy, która wprowadzała nastrój pełen chęci do działania. W klasach siódmych i ósmych warsztaty obejmowały rozmaite zabawy ruchowe, tradycyjne indonezyjskie i peruwiańskie tańce, konwersacje oraz prezentacje multimedialne o krajach pochodzenia wolontariuszy. Celem spotkań było nie tylko przekazanie wiadomości,  ale także ich rozumienie, reagowanie i działanie zgodnie z przekazywanymi instrukcjami.  W klasach pierwszych i w klasie trzeciej spotkania rozpoczynały pogadanki na temat narodowości uczestników i wolontariuszy. Dominowały zabawy integracyjne. Dzieci utrwalały liczenie, pojęcia w przestrzeni, uczestniczyły w tańcu tureckim „Dramat Halayi”. Wolontariusze aktywizowali dzieci w zabawie „Lama”, „Oczko”, uczyli liczebników w języku indonezyjskim i po hiszpańsku. Dynamika prowadzonych zajęć sprawiała, że uczniowie z wielkim zapałem i entuzjazmem angażowali się w kolejne etapy lekcji. Wolontariusze prowadzili zajęcia w języku angielskim, jednak zdarzało się, że używali pojedynczych polskich wyrazów lub słów w swoich ojczystych językach nie tylko po to, aby uświadomić uczestnikom jak bardzo różnią się one od siebie, ale także, aby zaciekawić i rozbawić uczniów. Swoim poczuciem humoru szybko zyskali sympatię uczniów. Doskonałe podejście wolontariuszy  do pracy z uczniami na każdym etapie edukacyjnym ukazało ich kompetencje i profesjonalizm. Znalazło to odzwierciedlenie w aktywności i zaangażowaniu uczniów uczestniczących we warsztatach. Zarówno dla nich, jak i dla nauczycieli było to nowe i niezwykle wartościowe doświadczenie, które z pewnością powtórzymy w przyszłości.

Składam serdeczne podziękowania dla Rodziców i uczniów klasy 8d, 6d oraz 1a za zapewnienie zakwaterowania i opieki wolontariuszom podczas ich pobytu w Łochowie oraz szczególne zaangażowanie w organizację czasu wolnego dla naszych gości.


Dziękuję nauczycielom, w szczególności:  p. Ewie Pietrzykowskiej,  p. Edycie Szulc,  p. Agacie Żejmo-Głowackiej,  p. Dorocie Michocie, p. Ewie Wiczyńskiej oraz wszystkim zaangażowanym nauczycielom za pomoc przy realizacji projektu.


Renata Stanowska-Bajlak