Alternative flash content

Requirements

  • Rodzina szkół im. Jana Pawła II
  • image
  • projekt unijny
  • 1940
  • Jan Paweł II
  • projekt2
  • projekt1
  • Szlachetna paczka
  • Nasz Partner
  • Bezpieczna szkoła
  • image
  • image

Licznik odwiedzin

009390869
Dzisiaj
Wczoraj
Ten tydzień
Zeszły tydzień
Ten miesiąc
Zeszły miesiąc
Od początku
2283
5214
84874
9260445
135874
164196
9390869

Pomoc dla dziecka

1) Usprawnianie tabliczki mnożenia i dzielenia

Zrób pełno fiszek (małe karteczki, na których wypisujesz tabliczkę mnożenia, dzielenia lub mieszasz wszystko- wyrywkowo) i zostaw w miejscu, którym najczęściej przebywacie razem. Wystarczy parę minut. Dajesz dziecku fiszkę do rozwiązania. Sprawdzić możesz  później, gdy masz chwilkę wolną, popełnione błędy przedyskutuj nawet np. podczas kolacji. Nie popełniaj podstawowego błędu, który sama popełniałam z własnym dzieckiem, dzisiaj pracuję godzinę, dwie, a jutro, pojutrze wcale.

KONSEKWENCJA I SYSTEMATYCZNOŚĆ (codziennie, koniecznie minimum jedna fiszka)

A EFEKT MUROWANY !!!

2) Usprawnianie umiejętności dodawania i odejmowania

Stosuj niezawodne fiszki, jak w mnożeniu i dzieleniu.

Zacznij od łatwych przykładów, nawet łatwiejszych niż wykonują w szkole. Niech czuje satysfakcję z wykonywanej pracy. Stopniowo podnoś poziom zadań.

( Kiedyś prowadziłam kółko matematyczne dla klas I-III w szkole podstawowej. Nazwałam je Klub „Matematyczny Maniak”. Moim podstawowym celem, oprócz oczywiście podnoszenia poziomu wiedzy uczniów, było przekonanie ich, iż matematyka może być zabawna i ciekawa. Największą nagrodą dla mnie było to, że dzieci naprawdę chcą przychodzić na zajęcia, ciężko pracują, ale sprawia im to przyjemność.)

Satysfakcja z pracy podstawą w osiągnięciu celu!

(My dorośli też lubimy, jak w pracy jest sympatycznie i miło. Satysfakcja z pracy sprawia, że jesteśmy wtedy bardziej wydajni, o czym bardzo często zapomina się w dzisiejszych czasach).

1) Usprawnianie umiejętności czytania

Dziecko niech samo wybiera, co chce czytać. Wykorzystaj zainteresowania dziecka. Stwórz mu plan tygodniowy i umieść w widocznym miejscu np. dwa albo trzy razy w tygodniu czyta jeden rozdział, wybierz dni (kiedy np.  wcześniej kończy lekcje).

KONSEKWENCJA I SYSTEMATYCZNOŚĆ JEST PODSTAWĄ!!!

2) Usprawnianie umiejętności pisania

Dziecko niech samo wybierze tekst, który będzie przepisywało, ulubioną bajkę, książeczkę itp. i przepisuje np. jedną stronę  trzy razy w tygodniu, albo w weekendy. Oceniaj uczciwie, ale zawsze staraj się znaleźć coś pozytywnego, żeby móc pochwalić.

KONSEKWENCJA I SYSTEMATYCZNOŚĆ JEST PODSTAWĄ!!!

3) Walka z ortografią

Ortografia to „twardy orzech do zgryzienia”. Moja kuzynka, „stara i dobra polonistka” zawsze mi powtarzała – Ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć, gdyż ortografia jest trudna. Dzieci dużo czasu tracą na pisanie, bo wolno piszą. Do tego nie lubią dużo pisać, dlatego tak niechętnie piszą dyktanda. Chyba, że połączymy ortografię z wyrabianiem umiejętności pisania. Jeżeli jednak dziecko nie ma kłopotów z pisaniem, tylko walczy z ortografią polecam taką metodę. Można znowu zastosować fiszki zapisując na nich wyrazy z trudnościami ortograficznymi, ale w miejsce liter „ó”, ”u”, „ż”, „rz”, „ch”, „h” wpisuję kropki, a nad kropkami zapisuję małymi literkami obie możliwości np. „u” i „ó”, albo „ż” i „rz”, albo „ch” i „h”. Dziecko wpisuje w miejsce kropek prawidłową literkę, zgodnie z zasadami ortograficznymi. Ja obecnie cały czas walczę z córką  w ten sposób. Raz jest lepiej, raz gorzej, ale jestem pełna optymizmu. Konsekwencja i systematyczność, i „zasada” mojej kuzynki to podstawa sukcesu, wierzę w to i życzę powodzenia!!!

4) Czytając lekturę, koniecznie niech robi notatki, krótki plan tego, co działo się w lekturze.